Reportáž.
2. Cesta.
Cesta začala odjezdem do rakouské Vídně na letiště.
Zde jsme se po odbavení nalodili na velké letadlo Airbus A330-200, společnosti
Austrian Airlines. Je pro 259 cestujících, rozpětí křídel 60 m, délka 58
m a výška 18 m. Rychlost 1 030 km/h a výška 12 350 m. Cesta trvala necelých
10 hodiny a po přičtení časového posunu, který je v Číně 7 hodin,
se cesta protáhla na 17 hodin. Trasa letu byla nejpřímější, tedy přes
Slovensko- Bratislava, Polsko-Krakow, Bělorusko-Minsk, Rusko- Moskva, Nižní
Novgorod, Perm, střední Ural, Omsk, Novosibirsk, jezero Bajkal, Mongolsko-
Ulanbátar, Čína- Peking. Toto letadlo je vybaveno monitory, zabudované v každém
sedadle. Zde je možno ovladačem navolit mnoho zajímavých informací. Jsou
zde informace o letu s mapami s aktuální polohou letadla a další
parametry, jako je výška, rychlost, vzdálenost od startu a do cíle, čas v místě
startu a cíle, venkovní teplota. Dále je zde možno navolit několik filmů,
které jsou opakovaně vysílány a to v několika jazycích, hudební kanály
dělené podle stylu atd. K jídlu se podává svačina, večeře a před
zakončením letu, snídaně. V Pekingu jsme přestupovali na další vnitrostátní
letadlo do Qingdaa. Zde vznikl první zádrhel. Tato linka měla skoro
dvouhodinové zpoždění, z důvodu pozdního příletu to Pekingu. Jelikož
již bylo pátek třináctého, ačkoliv nejsme pověrčiví, mysleli jsme na
ledacos. Nakonec náš Boeing 734 přiletěl a po nutné údržbě jsme odletěli.
Po zhruba hodinové cestě jsme doletěli do místa našeho budoucího pobytu.
Zde nás již toužebně očekával řidič ze zákazníkova podniku. Pak mě ještě
čekala asi tříhodinová cesta autem do místa pobytu. Takže celá cesta,
která začala v 15 hodin odjezdem z domu, skončila v 16 hodin
českého času, tedy 23 hodin čínského času následujícího dne příjezdem
na hotel.
13.2.2004
Na letišti ve Vídni.
Hory na Sibiři z výšky 12 km.
Předěl země a vesmíru.
Monitor v sedadle.
Trasa letu.
Mraky.
Velká Čínská zeď, ale jen na obrázku na letišti v Pekingu.
Odletová hala v Pekingu.
Náš další spoj.